Wednesday, November 11, 2009

Carpe Diem

Kahden päivän mittainen workshop työskentely omien projektien kehittelyssä alkaa olla loppusuoralla. Kehitämme verkkoon johtamis- ja turvallisuusopintoja, bisnestä, terveysalan opintoja ja kieliopintoja. Carpe Diem konseptiin kuuluu storyboardin tekoa pienryhmässä, verkkoaktiviteettien tekoa (e-tivities), verkkototeutuksen rakentamista ja ulkopuolisen asiantuntijan palaute. Storyboardiin kirjataan sisällöt, aktiviteetit ja arviointi.

Lyhyessä ajassa opettajat työstivät Leicesterin yliopiston kehittämän mallin mukaisia aktiviteetteja, joiden rakenne on kipinän luominen > aktiviteetin tarkoituksen kuvaus > tehtäväksi anto > vastine. Teimme videoklippejä digikameralla, podcasteja Audacityllä ja Optimalla sekä wikejä Optimaan.



BDRA tutkimusyksikkö hyödyntää säännöllisesti David Hawkridgen asiantuntemusta. Hawkridge on toiminut pitkään avoimen yliopiston it-johtajana




Storyboardia rakentamassa





Yliopettaja Teija-Kaisa Aholaakko ja lehtori Elina Rajalahti tuottamassa podcasteja.

2 comments:

Jorma said...

Tartun hetkeen ja julkituon iloisen hämmästyksen nähdessäni David Hawkridgen valokuvassa. Olen hänen fan klubinsa Turun osaston pj. Hyllyssäni on kunniapaikalla n. v. 1984 Suomessa omistuskirjoitettu kirja New Information Technology in Education. Painovuosi 1983. Kirjan viimeiset lauseet: "All of us who declare an interest in education should aim at increasing our understanding of this new technology, the new information technology. Can education take advantage of it? I hope so, but that depends on us."
Kuvassa (n. 80 vuotias?) David esiintyy niin ryhdikkäästi, että ilmeisesti hän ja education have taken advantage of it.

Irma said...

Hawkridge oli ajantasalla edelleen. Pohti mm. mitä oleellista on tapahtunut etäopetuksessa kirjekurssien käynnistämisen jälkeen. Ovatko Twitter, FaceBook ja virtuaalimaailmat tuoneet vielä mitään oikeasti merkityksellsistä koulutuksen kehittämiseen.